المنت فشنگی چیست و چگونه کار می کنند؟
نوشته شده توسط : atashkar

المنت فشنگی چیست و چگونه کار می کنند؟

المنت فشنگی یک نوع گرمایش قابل اطمینان و مؤثر است. غالباً در یک مکان صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند ، المنت فشنگی برای بسیاری از برنامه های مختلف مناسب هستند و دقیقاً همان چیزی است که شما برای انتقال گرما از یک ناحیه به منطقه دیگر نیاز دارید.

المنت فشنگی چیست؟

المنت فشنگی عناصر گرمایشی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که بصورت محکم در سوراخ ها قرار بگیرند. آنها از نظر شکل لوله ای متمایز دارند و در طیف گسترده ای از قطرها قرار دارند - از حدود 1/4 اینچ تا 3/4 اینچ یا 6.5 میلی متر تا 16 میلی متر. این قطرها درنظر گرفته شده است که به راحتی در سوراخ هایی که با استفاده از اندازه استاندارد مته حفاری حفر شده اند ، بکشید.
 
خود عنصر گرمایش از یک محفظه فلزی بیرونی تشکیل شده است ، به نام غلاف. این معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و هم عایق و هم سیم نیکل-کروم دارد. بیشتر المنت فشنگی دارای اتصال الکتریکی استاندارد هستند. با این حال ، طراحی های کابل دیگری نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به خروجی با زاویه سمت راست ، زبانه ثابت و نصب فلنج اشاره کرد که نام آنها است.

المنت فشنگی برای چه مواردی استفاده می شوند؟

المنت فشنگی انتقال حرارت برتر را ارائه می دهند. المنت فشنگی برای ایجاد دمای بالا (تا 800 درجه سانتیگراد) مناسب هستند و معمولاً برای تقاضای گرمایش موضعی استفاده می شوند. به عنوان مثال ، المنت فشنگی معمولاً برای گرم کردن مواد جامد مانند قالب ، قالب و پلاستیک کار می کنند. المنت فشنگی بصورت کاملاً مهمی در داخل یک سوراخ کوچک وارد می شود و گرما با اطمینان و یکنواخت از طریق فرآیند انتقال انتقال می یابد.
 
المنت فشنگی همچنین گزینه خوبی برای:

     برنامه هایی که نیاز به چگالی وات زیاد دارند
     تنظیم دمای هوا در دستگاه های مستعد چگالش (به عنوان مثال پانل های کنترل ، مدارهای بسته)
     گرمایش مایع (از جمله آب و محلول های شیمیایی)
     قالب گیری لاستیک

صنایعی که معمولاً از المنت فشنگی استفاده می کنند شامل صنعت پزشکی ، تولید و تولید مواد غذایی ، بسته بندی و قالب سازی پلاستیک است. با این حال ، آنها یک عنصر گرمایش همه کاره و با دوام هستند و گزینه ای ایده آل برای بسیاری از برنامه های سنگین است.

المنت فشنگی چگونه کار می کنند؟

این یک پروسه بسیار سر راست است. جریان متناوب از سیم پیچ داخل المنت فشنگی عبور می کند - سیم مقاومت را گرم می کند. این انرژی گرمایی از طریق فرآیند انتقال به سیم - ابتدا به غلاف فلزی و سپس اطراف آن منتقل می شود.

تمام انرژی گرما از عنصر به محیط اطراف منتقل می شود و در نتیجه المنت فشنگی کارآمدترین روش برای انتقال گرما به یک جامد فلزی تلقی می شوند.
چگونه المنت فشنگی نصب کنید؟

نصب یک المنت فشنگی به صورت نادرست می تواند منجر به طیف گسترده ای از مسائل از جمله خرابی زودرس آن ها شود.





:: برچسب‌ها: المنت فشنگی چیست و چگونه کار می کنند؟ , المنت فشنگی برای چه مواردی استفاده می شوند؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: